Les 02: Codeer de rups

Groep 1 – Deze les gaat over het programmeren van een simpele robot, de Co-de-rups. Hierbij werken de leerlingen met een algoritme en het programmeren van een route om kaarten te behalen. In deze les gaan leerlingen aan de slag met het programmeren van de coderups. Aan de hand van het verhaal van rupsje nooitgenoeg gaan leerlingen op papier, op de tablet en met de coderups routes programmeren die de rups moet afleggen om eten te krijgen en een vlinder te worden.

Apps en technologie

  • App: Think & Learn Code-a-pillar en de Fisher-Price Co-de-rups

Bijgeleverde materialen

  • Docentenhandleiding
  • 3 bijlages

Leerdoelen digitale geletterdheid

  • ICT basisvaardigheden: omgaan met de coderups.
  • Computational thinking: logisch benaderen van een probleem

  • Informatievaardigheden: sturen van informatie naar apparaten en het interpreteren

Beschikbare downloads

  • Hieronder zichtbaar voor klanten  die ingelogd zijn

 

Terug naar overzicht